Sunday, January 4, 2009

Semalam adalah Kenangan

Syukur Alhamdulilah.. kupanjatkan kesyukuran kpd Ilahi kerna dgn izinNya.. kita masih hidup dimuka bumi yg bertuah ini.. Semalam yg kulalui .. sesungguhnya amat perit & pahit utk kutelan.. sejarah silam yg menjadi titik tolak utk aku menempuh hidup ke arah arah tuju yg lebih sempurna, Insya Allah.. kupendamkan dan kutangiskan sendirian.. sesungguhnya Allah menguji kita.. walaupun seribu bicara mampu di ungkap namun dari sudut kecil hati.. terpendam satu penderitaan.. Ya Allah peliharalah diri kami, keluarga kai dan sesiapa pun bersama kami.. agar dipelihara Iman.. Sesungguhnya Islam itu Indah.. emm.. dlm keheningan malam ini.. ku teringat memori lama.. ish.. dah semakin dewasa kita.. bila ku renung semula gambar dolu2.. tersenyum sendirian... ish.. Dlm Thn 2008, banyak juga kenangan manis yg dikira best jugak..antaranya; - berjaya memandu kereta bersendian ngan jayanya... kalo tak takut ajer memanjang..ish.. hubby plak percaya habis kat aku.. paling jauh aku bawa.. ke Shah Alam.. masa tu menghadiri kursus keusahawanan kat Seksyen 7.. ish.. sensitif ngan seksyen ini.. emm.. aku dipertemukan oleh keluarga ngan hubby masa aku kat Shah Alam.. dan kami terbabas.. kat simpang tiga tuuu.. ( aku terpeliot.. dan jatuh terduduk kat atas jalan..hubby masih blajo.. dan kami takde keter pun.. tak berani naik motor dia.. so aku cadangkan agar hubbyku jln sambil berjoging.. tak perasan plak depan tu ada batu.. ish.. malu besar ..) - yg keduanya.. tetiba ajer.. dlm kepala.. nak nyanyi masa pertandingan kat opisku.. ntah la.. tetiba ajer.. dtg miang aku.. sesunggunya.. masa blajo dolu.. aktif juga bersosial.. cuma bila dah masuk alam pekerjaan tuu.. smangat tu ilang plak.. kuminta izin dr hubby.. kebetulanmak aku plak dtg dr kg.. ku tnaya pendapat beliau.. hubby & mak kata OK.. as long as u happy.. pegi la.. ish.. tak sangka plak dpt 'green light' dr hubby & mak.. bleh la.. dpt No 2.. klakar la plak.. - lagi aper ek.. Oh! adikku yg ke-4 plak berkahwin dlm usia 24 thn.. & wifenyer 26 thn.. mak kak wardiah berkenan plak kat family aku.. ish.. ader jugak org mcm ni.. dan yg paling2 tak sangka.. 2 minggu berkawan trus berpakat nak g kursus & kahwin.. ish.. bbudak ni.. btul2 tak disangka.. nyarislah ada duit.. cuma kami adik beradik kena atur cuti utk perkahwinan mereka.. Alhamdulilah selamat.. - Adik pompuanku Eni dah abis blajo kat Melaka.. now she would like to work.. ader kija kosong? kalo sesape ader.. bagitau.. tau..emm.. yg sorang agi sambung kat Melaka plak.. namanya Wanie.. dia ambe Bisnes.. katanya bercita-cita nak samb kat oversea.. ish.. tinggi plak cita budak ni.. sebagai kakak, aku tumpang gembira.. tersenyum aku sorang.. bila melihat keazaman dia.. moga2 dirimu berjaya , Insyaallah. kalo setakat duit tu.. nanti aku gosok2 kat hubby..ishh ish.. tak elok tu.. - emm aper ek.. Oh Yea! aku sedang menjadi usahawanita.. ish.. mcm tak cayer ajer.. tak sangka plak usaha ini berhasil.. aku berniaga kat Lembaga Peperiksaan.. sambil dibantu adik iparku.. Ima.. tak sangka plak sambutan menggalakkan.. untung tu.. bleh la sikit2.. tapi yg penting kepuasan dlm hidup.. dpt membantu saudaraku.. ish.. sambil2 beramal.. dpt jua kupelajari ilmu2 berniaga.. - sesungguHnya banyak juga perkara manis yg kulalui tahun ini.. Facebook, buat blog.. dan dpt menjejaki kengkawan lama... walaupun mereka smua sudah bkluarga.. namun ukhwah ini.. dpt diteruskan.. Alhamudulilah.. - Anak2 plak.. dah serasi ngan bibik yg ketiga ni.. perit juga kulaui.. dlm 'menserasikan' hubungan dgn bibik.. yea la.. komunikasinya kadangkala tak sampai.. tapi akhirnya berjaya juga dipulihkan.. Alhamdulilah.. Tahun 2009.. emm ada juga doa & impianku seisi keluarga.. Tahun lalu, penuh dgn kenangan.. pahit , manis, rencah kehidupan .. moga2 hari ini, esok & selamanya menjanjikan seribu kemanisan dalam keimanan , walaupun ku tahu bukan senang utk dicipta.. tapi bagaimana caranya ku atasi sepanjang perjalanan ini..