Thursday, August 6, 2009

~ Aku adalah Aku ~

Hidup yang dilalui adakalanya tak selalu cerah. Selagi mana bergelar manusia selagi itu kita tak dapat lari dari kesilapan. Selagi mana hidup ini ada, selagi itu juga tentunya kita akan berusaha menjadi yang terbaik. Pernah jatuh, pernah juga kecewa, tapi tak sekali-kali mengaku kalah.

Terdetiknya hati untuk bersuara bukannya tanda mengeluh, bukan juga tandanya amarah, Namun berharap agar diberi ruang untuk menikmati suasana alam yang terbentang luas ini. Benar, aku bukan manusia hebat.. tapi aku juga ada hati...

Peliknya manusia.. aku tak ganggu kehidupan mereka, tapi mengapa ada suara begitu..

Bila bersalah.. berkali-kali dikata. di canang ,di hebah satu malaya..betapa angkuhnya manusia. Rasenyer jika aku seorang banduan, berkali-kali aku akan masuk dan keluar dari tirai besi itu.. lihatlah pandangan manusia. Tak lihat pada kekurangan diri sendiri.

Disini, aku pandang ke depan. Tak mahu lagi menoleh kebelakang.. Berdoa dan berusaha..Moga2 ada sinar dan cahaya keimanan.. membina Mawardah buat keluarga..akan ku tuju jalan itu..Amin !