Wednesday, July 29, 2009

~ Nasihat dari seorang kakak~

Rasanyer dah ama tak bertinta.. hehe.. ayat2 biasa saya lah. Omong2 dari hati..
Sepanjang satu minggu yang berlalu, banyak perkara yang dilalui.. banyak juga perkara yang dipelajari.. As well yg dikatakan, saya semacam terpaku pabila bersua ngan sorang kakak ni.. waktu tu mengfotostat dokumen.. apalagi dia memberi kata2 peringatan dan nasihat yang tulus ikhlas berkongsi pengalamannya sewaktu berjauhan dgn hasbennyer.. oh.. balik trus buat kija dan kpala masih lagi teringat-ingat akan kata2nya.. Petang semalam deside utk call org sana.. dan minta pandangan..call KL dan again call kat sana.. malam semalam, pandang balik wajah hasben.. ( waktu dia sedang nyenyak tidur..), lantaran itu, saya kembali ke meja komputer kat berenda, satu keputusan diambil. Ada benar jugak kata2 kakak tuu..so targetnya nak inform kat Boss hari ni.. boss takde la plak.. tadi sempatlah citer kat Has, member opis..gue tak jadi nak pindah..lagi pun HRSSO kata mcm ni.. TM Negeri plak kata mcm tuu.. so daripada bercelaru.. biarlah aku 'surender'.. rasenyer bleh usaha lagi, tapi bila memikirkan semula.. naik tepu plak.
Miss June bersama opah. Ehem.. Eh Da! Itu opah akak jugak ler..
Bakal guru.. lepas ni jadi Cikgi la yea..
Banyak faktor yang bercelaru. Last week, kami sekeluarga balik kampung bagi menziarahi abah & emak. Sempat juga pergi ke dusun rambutan dan cempedak kat hujung kampung.. melayang karenah adik2ku yang masih bersekolah. Sedang sedap menikmati buah-buahan, sempat juga abah menegur.. "Yah, kamu ada masalah ke dengan Ley?. Abah mula bertanya. Sambil tersenyum saya menjawab." Takde la.. kami ok, takde apa yang tak baik berlaku. Lantaran itu, saya menceritakan situasi kami. Barulah abah mengerti. Perit juga nak dicerita. Tapi abah mendengarnya dengan penuh ketenangan. Malu plak nak diceritakan. Senang cerita ~ ianya diselesaikan dgn cara baik. Nak gelak pun ada, tapi saya buat muka serius la. Tak sangka jauhnya abah & mak buat andaian.
~ Masa kecil suka sangat gatal kaki ~ skrg ni anak gue pung dah mcm dia.. tuu la keturunan.. hehe..
Dalam kesibukan menyiapkan kija di opis, dapat 2 miss call. Dari boss dan satu lagi dari Miss June.. Ceh.. dolu2 selamba ajer saya panggilnya Juda.. satu kampung tau namanya. .. dan satu kampung tahu akan kehebatannya dalam pelajaran. Junaidah Ibrahim, tak semena-mena call saya di awal2 pagi... ingatkan saper.. rupanya member gaduh gue..hihi..rindu kat gue la tuu. Kini beliau berada di Kuala Terengganu, sedang praktikal di sek. keb Kijal ( sori la Da tak hengat la.. ). Rindu jugak kat Miss June ni. Kami ni antara generasi awal cucu opah, so kalo dolu2 rumah opah tuu kami berdua yang punyer! Diwaktu itu, elektrik & air pun takde. Sangatlah seksa tapi itu adalah kenangan yang terpahat dalam ingatan. Ok. See you later ek . Assalamulaikum !