Thursday, July 23, 2009

~ Dugaan yang menguji minda ~

Hari ni dah pun 23hb Julai~ seperti biasa hari2 terakhir bulanan pastinya kesibukan yang ketara. Tak nampak orang lain dah.. pantas menyiapkan kija2 bulanan ku. Tapi mulai bulanni juga kija kat opis yg biasa dibuat perlu di hantar ke Menara TM. WAduh.. dua kali kija arr.. tapi apakan daya dah namanya prosedur baru di R&D. Segala kija yang berkaitan dengan akaun, perlu disediakan data dan dihantar ke sana memandangkan FinanceSSo mengambil alih sedikit kija kami.. Istilah 'goyang kaki' takde. Tampaknya kija perlu telus dan mulus arr..

Petang tadi p jap ke Alamanda mencari barang anak2. Almaklumah, next week bermulalah kehidupan baru anak2 di Taska. Selesai membeli, singgah jap kat Pizza Hut. Layanannya.. emm ok arr. Nak makan punyer hal, pejam mata ajer la. Tapi bab paling tak best.. menunggu Spagetti.. dari 5 minit ke 50 minit. Waduh.. berjanggutlah gue menunggu.. di akhir citer, sempat saya bertanya kat si pelayan tuu.. 'adik, apsal lewat sangat? Akak ngan abang tunggu lama tau.. " rasanya dia ni tak berapa fasih bahasa Melayu.. trus dia panggil Manager.. saya yang kekeliruan hanya diam dan tersenyum..:

Manager: Kak, kami minta maaf. Kami sedar akan kesilapan kami. Hari ni pelanggan ramai sangat. Tak sangka pun..

Saya: Oh Gitu.. akak tak peduli. Kalo akak taknak bayo, macam mana. Sudahlah service slow , lepas tu siap caj service 5% lagi.. akak tak nak bayarlah.( dalam hati sengih but muka serius gilo)

Manager: Kak, Disebabkan kesilapan ini, saya bagi akak baucer or diskaun. Ok tak? Tapi dalam 5 hengget ...bolehlah kak. Kami minta maaf.

Saya pandang wajah hasben.. dia menutup mukanya dgn topi R&D.. malu larr tuu..

Lantas, saya tersenyum.. (Yes! dapat jugak diskaun. tapi 5 henget ajer arr.. tak padan betul.) Patutnya 10 hengget..( ishh.. tak elok tu )

Selesai membayar, kami keluar. Saya hanya tersenyum sorang2.. sementara hasbenku dah muka mcm cuka dek gara2 tragedi julai tu .. hehe.. Kat keter, hasben sempat menyapa.. " Mcm mana diorg boleh buat silap.. lama plak tu.. Kalo ikut abang, abang blah ajer..

Sekali lagi aku senyum. Abang, Yah ni muka jenis masam kan.. Sebenarnya takde niat nak cakap begitu.. tapi barangkali bila budak tu melihat muka Yah ni, dan trus memanggil Managernyer.. Apa lagi Yah berlakon arr..

Nama lagi KEHIDUPAN..ada yang manis, pahit dan segala macam ragam manusia. Selagi kita bergelar manusia, selagi itu akan menghadapinya.. yang penting kita lalui dengan penuh hemah.

Ok layan lagu MIrwana ek.." HIkmah Kembara". LAgu ni mengingatkan saya pada Kak Adah ( Ex-R&D). Kalo beliau cuti, suka benor ajak kami datang rumahnya yang cun tuu.. then akan masak lauk sedap2..Rindunya !

Nota kaki;

Sudah 4 hari berlalu, hubby dok perli gue ~ dek kerana tak hafal syair tu betul2.. wa tensen oww.