Tuesday, December 9, 2008

Hari ni pi Kija..

Oh.. hari ni agak liat nak p kija.. tapi ape kan nasib.. perlu bangun.. dan berkija.. seawal 6.30am bangun dan mencucikan diri , solat & pegi bersiap-siap p kerja.. tapi sblm itu hantar adikku Eni ke komuter Bangi... awal nyer.. ksian dia, kalo nak ikutkan rasa nak hantar trus kat Star di Sg Besi.. tapi rasenyer jem pagi2 ni.. lagi pun basnyer awal sangat.. kalo lewat2 blehlah aku & hubby antar kat sane.. takpe2, biar rajin sikit... Pagi yg tak ok.. balik, sesudah hantar Eni.. trus ku kejutkan Hubby.. ishh liat sungguh dia.. tringin plak aku nak tengok dia bangun pagi dan pergi solat.. dah 3 hari duduk rumah.. tuu yg liat sangat.. tapi kugagahi jua.. kugosok2 badannyer dan pijak2 badannyer agar bangun.. bangun jugak hubby aku ni.. tapi dlm kesabaran melayan hubbyku yg sorg tuu.. bibik aku plak.. dok memonyokkan diri.. ntah aper yg dia boikot.. sabar ajer la.. ku sape dia sblm pgi kija.. Bik, nanti jgn beri anak2 & adik2 ku naik kat tingkat atas.. biar diorg tengok tv kat bawah.. beralah sikitlah ngan diorg kalo nonton tv.. trus bibik menjawab.. 'aper? nonton tv.. mana ader saya nonton tv.. saya kerja seharian dr 5pagi sampai mlm.. adik puan yg suka nonton..' balas dia dgn nada geram..' trus menjawab.. 'saya tak teka, adik saya wani & fatin yg cakap.. takpe la bik, takde aper.. cumanya tolong tengok2kan diorg.." terus ke berlalu.. aku ader terdengar kata2 tamb dr mulutnyer.. tapi sengaja kuberlalu.. sebab dah leat sangat ni.. 8.15am.. kina cepat2, masuk opis, dah tentu merah.. tapi kena cepat2..tak sangka plak dia tak puas hati.. trus menghubungi hubbyku.. ish.. tension.. aper plak ni.. tak abish2 bibik ni.. sabar ek.. nanti ok la tu.. kena buat muka poyo ajer.. sape hubby aku.. Yes! aku kena bersabar..nanti ok la tu..( dlm hati..susah jugak jaga org tua ni.. udah la sakit darah tinggi, makan pun bleh tahan pilihnya.. memandangkan beliau pernah jadi org kaya.. nak makan epal ajer..aku pung tak pernah mcm tu, sabo ajer la.... )