Wednesday, December 24, 2008

Mcm mana ni terasa malas la..

Dingin malam ini membuatkan diri aku malas utk mandi.. naper ek.. barangkali dok fikir sangat ngan banyak benda.. satu, satu masalah datang.. lusa balik kampung.. Adikku yg keempat akan mengadakan majlis kenduri perkahwinannya kat kg.. ish.. saat2 yg tak best datang lagi.. tentunya ramai sedara mara yg datang.. bab2 bersoreh nanti bakal kluar.. aku ni antara generasi yg tak pandai bersembang sangat.. aper lagi nagn loghat peqhak.. biase2 tu pandai la.. kalo yg tebal2 tu.. nganga jugak.. kat opis plak kija banyak yg blum selesai.. rasenyer nak pecah kpala aku memikirkan yg mana nak dibuat dolu.. tnt, semakan inbois bagi projek, technofund, report, closing account.. meeting budget review.. mcm2.. nyarislah hal rumahtangga berjaya diselesaikan.. kalo tak mcmmana plak anak2 aku.. rasenyer tak sanggup nak hantar kg.. tapi berjaya jugak soft that problem.. hubby plak sibuk daftar kelas master kat UPM.. bebel2 ajer pasal blajo.. aku! bila ek.. terasa rindu ngan alam persekolahan namun aku rasa ianya bukan keutamaan.. family first.. buat masa ini la.. Dlm keheningan mlm ni.. kena list kan mana2 yg nak dibuat dolu2.. kata org kena kluarkan yg terbuku kat fikiran.. kalo tak berlegar-legar ajer kat kpalaku.. than kena fikir bersama ngan hubby.. alamak aishah ajak tido plak.. terpaksa la buat2 tido.. to be continue.. Semoga hari esok menjadikan keindahan buat kita semua.... Yakinkan diri dgn setiap yg terjadi ada hikmahnya.. cuba perbaiki diri.. harap2 berada dilandasan yg betul... Insyaallah!