Monday, December 22, 2008

Selemah-lemah Iman.. Berdoa..

Ku panjatkan kesyukuran pd kehadrat Ilahi.. kerna dpt jugak diselesaikan masalah aku & pembantu rumahku.. puas jugak aku & hubby memikirkan ayat2 cinta yg sesuai utk dilontarkan pd bibikku ini.. setelah 1 thn ngan kami.. dia perlu melalui ujian Fomema utk check sama ada dia sihat atau pun tidak.. sebulan yg lalu.. dia kerap menyebut nak balik.. kalo ikut kontrak ada lagi 1 thn lagi.. tak berani plak nak beri kata putus.. segalanya ditangan hubby.. Bila ku tanya pd hubby.. dia dok cakap.. sabar lah.. kita cari masa dan ruang yg sesuai memandangkan beliau sedang sibuk ngan kerja kat opis.. ish.. mcm mana ni.. kucuba2 jugak tanya kat best friend aku.. cik menie & Ita.. dia dok cakap.. ' aku rase ko buat muka poyo ajer'.. ishh sampai bila? Namun itu agaknyer berkat doa.. dan akhirnya tanpa diduga.. dia kata nak kerja lagi.. cuma dia perlukan wang utk kirimkan wang ke sana..itu bleh la kuusahakan.. Gumbira tak terkira rasa hatiku.. itu la.. selemah-lemah iman .. berdoa ajer la..aku ni.. tak lah sehebat org lain.. nak beri kata2 yg memotivasikan dirinya utk kerja lagi.. aku ni ikut rentak dia ajer.. tak lah berkira-kira sangat.. bagi aku kalo ko buat kija ok.. dan aku ok ajer.. cuma kkadang tuu kalo tak sedap dimata aku.. buat2 muka kering ajer.. tak bleh nak berkira sangat.. as long as u buat yg baik.. dibalas baik jugak la.. kalo tak ok.. hubby aku yg tegur.. tapi so far kalo solat.. aku sendiri kalah jugak.. barangkali sebab dia lebih tua.. dan suami sudah meninggal dunia.. jadi lebih kerap bangun mlm utk solat tahajud dan hajat.. trima kasih krn dpt bertahan lagi..