Wednesday, June 10, 2009

~ Gambo lama lagi ~

Darjah 1- 1985
di SKPTD, Sg Besi, KL
Dengan rase kemalasan yang amat sangat.. kugagahi jua utk mengemaskini blog yg biase2 ini..
Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke Kuala Kangsar.. dengan nafas lega, syukur sesangat la.. ..bayangkan dah dekat 6 bulan, kami sekeluarga tak pulang ke kampung. terasa semacam ajer.. nyarislah.. hasben berhati mulia... dan peluang di sana aku gunakan sebaik mungkin.. Aku sedar dalam kesibukan hasben bekerja dan belajar.. tentulah masa yang terhad utk kami bersantai bersama-sama.. bagaikan mimpi bila ajer hasben mengajak pulang ke kampung..toche abang!
Pada awalnya, kami pung nak balik ke Tganu.. tapi memandangkan masalah yang tak dapat dielakkan.. percutian kami hanya di Kuale..
Kat Kuale..macam biase.. mesti pekena cendol kat lembah kuale...then p makan sate kat Stesen Kretapi .. kami berdua ke sana pada malam hari bersama mak dan adikku si Pendi..
Ader jugak aku dengar diorg citer yg kat area tuu ader santau.. tapi rasenyer itu hanyalah omong2 ajer.. Kalo dibandingkan dengan sate kajang.. dari segi saiz amatlah beza.. tapi dari segi rasenyer.. lagi sedap sate kuale la.. sebab ianyer manis..emm sedapnyer!
Hari Persembahan pelajar tadika- 1984
TABIKA KEMAS, MTD, Sg. Besi, KL
Dalam keseronokan berehat bersama keluarga dikampung, sempat juga membelek album lama.. rasenyer banyak gambo sekolah aku yg dah takde.. smuanyer gara2 pindah-randah dolu2.. hanya gambo-2 ini sahaja yang ada dlm simpanan.
Oklah.. gue berundur dolu..nak basuh kain arr..
di lain ketika kita bersambung lagi..
Sesungguhnya luahan itu adalah perasaan.. hanya cebisan rasa dari naluri hati yang kekadang jauh dari mereka.. tapi dekat denganNya..
kenangan itu adalah memori.. tak mungkin ianya kembali..
Chau cing chau..