Thursday, June 18, 2009

~ Hepi2 to all abah ~

Jam didinding menunjukkan kira2 pukul 11 mlm.. apasal mata tak bolek dilelapkan walhal esok masih lagi berkija.. saya menarik nafas panjang kerna seolah-olah dah kebosanan tahap ultraman ni.. tapi demi keluarga.. harapan dan cita2 abah dan hasben aku redah ajer.. niat dihati nak jadi isteri kat hujung ceruk dapur.. nak berbakti pada keluarga sahaja, tapi memandangkan keadaan yang tidak mengizinkan.. kugagahi jua..menjadi wanita yg berkija..
Syukur Alhamdulilah kerna kealpaan masa lalu menjadikan saya agar lebih kuat berkija dan berusaha utk memajukan diri dan keluarga.. teringat plak zaman masa mula hidup menjadi suami isteri.. hasben pakai motor kapchai ajer.. ape lagi wang ditangan taklah seberapa mane.. tapi kami berdua tekad utk mengatur langkah lebih 'straight forward '.. kata hasben jgn toleh pada kekecewaan.. tapi rancang agar hidup lebih sempurna.. hasben saya walaupun bukanlah orang bidang kire2.. tapi disiplin dalam pengiraan lebih cekap dari saya yang biase2 ni.. pandai plak masak.. lipat kain pun lagi la terer dari aku yang poyo ni..
Alhamdulilah.. hasben macam abah.. tak plak merokok..dan rajin tolong bini kat dapur aper lagi kemas rumah..kalo bab memasak pung terer.. apa la nasib kita yg biase2 ni.. ksian die.. tapi kalo kat dapur.. tolong2 jugak la.. cover aper2 yg patut..
Kalo p kija .. biasenyer die suka nyanyi lagu rock leleh.. lantas slalunyer saya pintas ngan lagu2 nasyid.. terdiam kawan.. tapi biase la.. dah p kija sama2.. kat umah jumpa.. nyarislah opis berlainan tingkat ajer.. tak tahu la ..
Biasela dengan cakap2 org.. saya tersentuh.. tapi bak kata si Aziah..' lantak orang la kak.. buat tak tau ajer..'kekadang tu.. mimik muka biase ajer.. tapi gelora hati.. beralun-alun ajer..
Apasal plak gue citer pasal hasben ni.. emm.. oh ya! kesempatan yang ada ini nak wish Hepi Father Days to all the aBah.. termasuklah hasben gue.. tochey2X.. sesungguhnya kaulah pelengkap pada kehidupanku.. (jiwang karat jap, walhal kalo kat depan2.. tak cakap pung.. hihi)
oK..
malam sudah larut.. perlu paksakan diri utk tidur.. kita sambung lagi esok ek..
Salam manis buat smua..