Monday, June 29, 2009

~ Koleksi Hasben ~

Baru sahaja selesai berbuka puasa.. Dapat jugak kiter menghabiskan posa yg pertama di bulan Rejab ini. Kiter berbuka dirumah sahaja. Cukup sekadar makan nasi putih dan sambal sardin bersama dgn sambal belacan.. emm.. Alhamdulilah.
Selepas itu mandi dan solat. Berehat sekejap. Dan macam biasa, melayari internet~ buka favorite blog arr serta mendengar alunan bacaan Alquran dari Akademi Alquran.. syahdu sungguh..
Seawal remaja dolu, abahku menghantar kiter menuntut ilmu taranum dgn tok guru kat kampung. Perasaan malu itu kiter tepis jauh2, tapi malangnya blajo pun separuh jalan sahaja. . tapi sempatlah wakil sekolah sampai peringkat daerah ajer.. Tampaknyer kiter cenderung pada bidang dakwah, jadinya lebih kepada terlibat dgn Nasyid dan kegiatan dakwah di peringkat Negeri dan Kebangsaan sahaja. Jadinyer kelas taranum taklah habiss.. emm.. bila dah berumur ni, barulah menyesal.. Selepas kiter, adik kiter si Eni pun turut ke bidang ini.. Alhamdulilah dia ok dari kiter yang biase2 ni.. kalo ader jemputan dan pertandingan.. pastinya beliau turut serta..tak pastilah kami ni ikut sapa, tapi mak ada kata yang atuk kiter ni antara orang yang mahir dalam bidang agama.. so selok belok mengaji , bertaranum dan mengajar orang mengaji ni.. memang kija dia.. arwah juga aktif dalam dakwah & politik semasa pada zamannyer.. emm parti bulan.. hihi..Rasenyer hanya kiter dan Eni ajer yang ikut arwah yang meminati benda2 begitu.. walhal adik2 kiter yang lain.. 60-an.. ish naik geli kiter tengok diorang.. tapi itulah minat iwan, ipin epul dan pendi..
Macam hasben plak, dia ni jenis follower ajer.. layan ajer aper yang didepan mata.. tapi bila dan jadi isteri barulah kiter perasan yang beliau ni suka benda 2 alam.. robot dan seangkatannya.. kat rumah penuh dengan koleksi .. suka benor robot2nyer ini.. tampak tak matang but very cretif person.. I agree.. dalam diam, beliau mengadun robot2nyer.. dari pecahan2 ( baru beli ) sehingga terbentuk robot tersebut. Kalo kiter, mungkin tidak. Tapi nak buat macam mana.. dah hobi dia.. layan ajer la..
Ok, salam manis buat smua!