Tuesday, February 17, 2009

* Catatan Semasa

Sahabat lama~ Norhafizah Ahmad( kanan) bersama Farah AF2
Dalam keheningan malam ni.. mata aku tak bleh nak terlelap lagi.. naper ek..
banyak perkara yang bermain-main kat kpale ni.. tak terluah..
Kalo ikut acaranya, esok spt tahun2 yg lalu, kami akan dipanggil utk dinilai semula prestasi bagi tahun semasa.. dan seperti tahun2 yg lalu.. biasenyer mereka akan beri markah yang tinggi.. dan melalui mesyuarat tersebut satu keputusan akan dibuat.. hantar kat HR dan dikatakan akan disemak semula utk kenaika gaji.. rasenyer mcm tak percaya ajer ngan citer 2 tersebut.. bagiku , bos menilai dan mentafsir akan kekurangan & kelebihan kita namun sejauh mana kebenaran dgn 'janji manis' tersebut aku masih tak pasti...
Hati kecil memang sedih.. tapi apa kan daya.. aku bukan spt mereka yg lantang bersuara.. aper lagi menyusun ayat2 cinta yg bisa meruntuh jiwa dan perasaan.. aku hanyalah manusia kerdil ingin juga dihargai.. tapi seperti sblm ini aku pernah berkata..selemah-lemah iman kupanjatkan doa moga2 sinaran itu ader.. walaupun tak pasti ianya bila dan bisa ketemu..
Kuatkan diri teguhkan diri.. moga2 yg diidamkan tiba...
( hihi, boring sesangat ni..smua org dah tido..)
Ok lah tringat plak kat member lama aku si Fizah.. member masa kat RPK..pagi tadi dapat email dari beliau..
aku sekelasnyer utk beberapa tahun, kami ni disenaraikan sbg kelas kedua terbaik.. dan kini kami aktif berhubungan melalui email. Org nyer simple dan masih single mingle.. dia kini seorg wartawan kat URTV.. mcm tak caya ajer.. tapi aku rase masa kat sekolah dolu2 memang dah nampak skill dia dlm bidang penulisan.. kiranyer ayat2nyer power la.. kalo tanyer dia dolu2.. dia akan kata yg dia minat gila2 ngan Aishah.. dan mengaku adik si Aishah.. yea ker.. ader jugak bebudak kelas yg menyindir beliau.. kesian dia.. tapi aku tabik spring la kat dia ..aper yg diimiginasikan suatu ketika dolu dah jadi kenyataan.. ishh sungguh2 dia ni.. dia ambil ijazah dlm bidang kesusasteraan kat UM( lebih kurang la) dan bekerja kat MEDIA sblm berpindah kat URTV.. emm.. bidang glamor lagi.. nampaknyer kalo nak cari sumber2 yg ntah aper2 pasal artis bolehlah tanyer dia..
Semoga beliau success ngan kerjaya.. dan kudoakan moga2 jodohnya akan tiba.. InsyaAllah.
Oklah , rasenyer nak beradu.. to be continue.. same place but difference time..
"Yang lorek itu kendi, Yang merah itu saga;
yang cantik itu budi, Yang indah itu bahasa.."
Salam manis utk smua..