Monday, February 16, 2009

Duduk rumah ajer..

Baru selesai basuh kain (guna mesin basuh).. saje2.. lagi pun gara2 tak boleh tido.. hari ni takde aktiviti luar cuma kemas barang2 yg tak berape nak pakai.. utk dibuang.. kalo ikut rutin hari ni; pagi tadi aku tanak nasi dan rebus telur ayam.. then siapkan minuman pagi. Aku dan hubby naik motor kapcai pegi kedai kat sebuah kedai makan di area rumahku.. membeli gulai ikan lemak kuning ( masakan pantai timur) & sambal belacan.. sedap tau.. tapi resepi ni aku tak pass lagi.. kami sekeluarga makan bersama nasi putih.. emm sedapnyer! Sebelah tengahari plak.. 'mood' untuk memasak baru datang.. tapi sebelum itu aku dan adikku si Eny dok melayan citer filem tamil di tv2.. tak tau tajuknyer.. tapi layan ajer la.. Kisahnyer tentang seorg gadis kampung yang ingin bercinta dahulu sebelum kahwin.. itu niatnyer. Namun ianya tak dapat dipenuhi hidupnyer memandangkan keluarganya merancang utk dia berkahwin dgn pilihan keluarga..dipendekkan citer beliau berkahwin..dan bahagia.. namun setelah 7 tahun berkahwin, beliau telah menemui diari suaminya.. didlm diari tersebut adalah cerita kisah silam suaminya sewaktu belajar dolu2.. tang ni yang tragedis.. adikku si Eny siap nangis lagi.. sedih tau.. tapi tuu la.. payah nak jumpa citer melayu yg mcm ni kan.. tak mencabar langsung.. Emm.. aku masak gulai lemak pucuk paku & ayam goreng alhamdulilah sambutannyer menggalakkan.. habis tau.. lepas tuu baru mandi..then solat dan tidurr..Anak2 plak dok main basikal.. dan melayari internet. Hubby plak dok kusyuk menggodek PC abg Fadhil yg dihantar minggu lepas..petang plak goreng keledek.. cicah ngan gula.. ( ni favorite aku ngan adikku eny) Dan ketika ini.. semua orang dah tidur.. aku plak baru ajer selesai menyemak TNT staff.. ader la dekat2 40helai bilangannyer.. kija aku takde ikut musim.. memanjang ader.. ntelah bila akan habis.. tuu yg terfikir-fikir.. nyaris hubby faham kalo tak ntah la.. awal2 dolu ngeleng kpale jugak sebab kija yg tak tentu masa .. tapi dah kija.. kutruskan jua selagi terdaya.. (emm bila nak dapat kija lain ni).. ok la nak beradu ni.. esok nak kija.. Jazakalahu khairan..