Monday, February 2, 2009

TAK KACAU HIDUP ORANG..

Oh.. pejam celik dah masuk bulan Februari.Rasanya cepat sungguh masa berlalu.. dan yang pasti sudah hampir 7 thn aku kat TMR&D.. mcm tak cayer jer.. emm.. malas lah mengarut.. nanti dok tringat benda yg tak best.. hidup aku Best.. punya suami.. anak2 dan rumahtangga yg ok.. InsyaAllah.. ok ajer la.. kami tak kaya tak jugak miskin.. sedang2 sedang ajer.. yg pasti TAK KACAU HIDUP ORANG.. Jauh kat sudut hati ni.. suka hidup yg privacy.. office seperate ngan hal rumah tangga.. tak bleh campur2.. dan apa yg penting.. ada sifat kerjasama yg baik.. nak nyanyi la.. 'apa yg penting .. kerjasama'.. citer kartun petang kat tV9.. Semenjak adik aku tinggal ngan aku ni.. adalah sedikit perubahan kat rumah.. antaranya kalo waktu maghrib.. adikku akan mengaji.. so rasa kekeluargaan itu makin ada.. biase la hidup kat sini kekadang terleka.. sedikit sebanyak menyemarakkan lagi harmoni kat family kami.. then masa tu.. anak2 aku akan cepat2 ambil wuduk dan membentangkan sejadah utk solat dan mengaji bersama ngan aku.. emm jadi Pak Imam kejab.. aku ni kiranya ganaz jugak.. smua benda kena buat sendiri.. hihihi..Kiranya kat umah aku masa maghrib mcm kat surau lah.. riuh rendah ngan orang mengaji, berzikir & berselawat.. hubby plak skrg ni giat p solat maghrib kat surau ( katanya dia berazam nak solat Subuh kat surau- Amin..).. so yg menjadi mangsanya aku ler.. takper2.. bleh la cuba2.. tapi walaupun kelam kabut.. hati terhibur sebab anak2 kini di depan mata.. kalo dulu.. hidup pung mcm org nomad.. berpindah- randah.. anak2 kat kg.. sementara kami berdua kat sini... Barangkali berkat kesabaran.. tuu la.. kekadang ada benda yg tak mampu diluah.. sebab akal terbatas dan sebab hati tak sampai hati untuk bersuara.. tapi selemah- lemah iman kan bedoa.. kuserahkan segalanya padaNya lantaran ku berusaha utk berubah.. Salam manis..