Wednesday, April 15, 2009

~ Khabar dari Jepun~

DiLadang Buah Epal Shazwin dan suami serta anak-anak
Shazwin & baby
  • Lewat malam ini..dapat email dari Shazwin Taib, sahabat saya yang kini sedang mengambil PhD di Universiti Hiroshima, Jepun. Sebelum ini, Awin ada mengirimkan email kpd saya yang menyatakan beliau teringin nak makan itik panggang yang ada jual kat Giant Shah Alam.. Pelik plak kita mendengarnya.. katanya Dolu2 beliau sering makan makanan tersebut.. bila dah sampai jepun dah tak boleh nak merasa.. apa lagi pada masa itu dok teringat-ingat-ingat ajer..gelihati plak kita mendengarnya.. beliau mengandung anak ke-3..dan sekarang dah pun bersalin.. takjub sungguh kita melihat wanita gigih ini.. kemahuan dirinya utk belajar amat kita 'tabik spring '. Kesungguhannya mengatasi segalanya..
  • Dan kini kiriman email yang terbaru.. beliau membantu saya dalam mencari traslate " Hanakage Song".. ( takde lagu lain aper..) Yes! I'm very happy.. Dah lama.. dah berjanggut saya mencarinya melalui internet, teman-teman malah buku2.. dolu, saya rasa ada orang khabarkan bahawa ia adalah mengisahkan cerita seorang budak perempuan yang dalam kesedihan dek kerana ditinggalkan oleh kakaknya yang meninggalkan beliau keseorangan.. dan kini terungkailah sebuah misteri lagu tersebut.. ( sasterakah aku! hihi) Berikut adalah link traslate from japannese to English..http://bulldog2.redlands.edu/dept/AsianStudiesDept/music_ed/falling_blossoms.htm. Sentimental la plak..What ever la.. sekarang hati dah senang..
  • Sekarang ni, tengah dok cuba menghabiskan bacaan buku " Haji Muda" yang dipinjamkan daripada Encik Ahmad kepada saya.. dah 2 minggu saya pinjam.. tapi tak Qatam lagi arr..ruang & masa yang terhad.. Kalopun nak curi-curi baca kat opis.. tak sesuai pun memndangkan lampu separuh yang ntah aper2 kat situ..naik pening dok melihat 'figure' apa lagi bahan bacaan..Nanti tak berkat sebab mengambil kesempatan la plak.. hihi..
  • By the way, ini ajerlah utk coretan semasa..
  • Salam manis buat smua.. Maaf, jika ada hati2 yang terasa.. saya menulis sekadar sahaja..