Wednesday, May 27, 2009

~ Aku yang ketidaktentuan~

Hari yang aku lalui pada hari ini amat2 mengecewakan. Pelbagai perasaan yang tersimpan sekian lama.. terperonyok..( bahasa aper la ni..), Seperti biase aku akan buat muka kering... but hari ini tak tertanggung lagi..

Orang melihat macam best kan.. tapi sape tau dalam hati.. Sabar pun ader hadnyer.. tapi aku bukan yang cepat melatah... STRESS sesangat..tak terbendung tapi dapat dikawal dari HATi.. then tetiba kluaq plak air mata..agaknyer kesan dari suara hati aku yang ntah aper2 ni.. Stress terjadi apabila tugasan yang kita lakukan melebihi kemampuan kita dan kita alpha tentang kewujudan kita sebagai khalifah di dunia yang sementara ini..

Takperlu diceritakan.. tapi aku sedang kebengangan yang amat sangat.. nak nengok orang pung dah takde nafsu..tengokklah sehari dua ni.. kalo ok.. ok lah.. Ni nak doakan utk diri ni.. MOga2 aku mampu menghadapi segala cubaan ini.. manusia kalo berkata memang tak ingat dunia.. seperti ana yang punyer.. angkuhnya!aku rase aku pung kena munasabah diri agar tak jadi manusia yang keterlaluan.. dan yang penting jaga hati kerana ianya peribadi diri.. selamat beramal...

'Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami, serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir'.(Surah al-Baqarah : 250)

Chau ching chau.. Nota kaki; tak faham resam dunia..