Friday, May 29, 2009

~A night at the museum would be fun~

Hari ini rase hati mulai sedikit 'gumbira', antaranya oleh kerna hari ini adalah hari jumaat.. so esok cuti.. horey! yang keduanyer hasben dan berjanji nak bawa menonton wayang cerita One Night at Museum kat Alamanda, Putrajaya.. dahlama aku tak jejak kaki ke tempat sebegitu.. utk rekod, kali terakhir menonton wayang adalah kira2 3 tahun yang lalu masa tu cerita Baik puyer Cilok..lakonan Adlin Shauki. Mula meminati beliau masa citer "Soal Hati'.. aku tengok ngan Rona and Fuzah kat Jaya JUsco Bukit Raja.. kira2 10 tahun yang lalu..
Aku beria-ia nak nonton citer One Night at Museum-2.. sebabnyer dikhabarkan ceritanye yang klakor and relax.. lagi pun dua minggu yang lalu dah menonton sesson-1 kat TV3.. memang best sesangat.. masa tu ceritanyer lebih tertumpu pada orang2 di zaman awal batu, red indian dan koboi Amerika.. tapi kali kali ini lebih kepada sekumpulan manusia di zaman awal teknologi kapal terbang dan beberapa watak jahat seperti Napolean, Octavius dan Kahmurah..lakonan watak lama masih lagi dikekalkan..
Watak jahat tapi kelakar.. Hank Azaria yang menjadi Kahmurah..
Beban kat kepala ni kian reda la sikit namun aku harus berusaha lebih gigih lagi untuk perbaikki kelemahan yang ada dalam menjalankan kewajipan sebagai orang kire2..
Moga2 Allah mempermudahkan perjalanan hidup kita semua.. Amin!