Sunday, May 10, 2009

~ Selamat Hari Ibu buat Ma & Mak ~

Disebabkan kesibukan kerja di pejabat, kemalasan kian ketara bila nak updated citer kat blog. Namun disebabkan teruja kita lantaran mendapat hadiah dari Kak Min iaitu sepasang pin tudng bewarna pin, so aderlah sedikit auranyer.. hihi.. anyway thanks a lot kak Min!( http://warisanayahbonda.blogspot.com/2009/05/berita-gembira-di-hari-ibu.html ) Sempena Hari Ibu, so kutatapkan gambar Ibundaku.. di Marang,Terengganu dan Di Kuala Kangsar Perak.

Kalo kat Terengganu, Hajah Wan Hasmah bin Wan Muhammad sementara di Perak Puan Jamaliah Saaidi. Sudah tentunya besar pengorbanan mereka berikan pada kami berdua~ iaitu saya dan Hasben. Tak terbalas jasa mereka berdua. Sesekali bila toleh ke belakang, terasa kerdilnya aku..mampukah kita menjadi wanita sehebat mereka? Payah juga untuk saya huraikan disini kerna tak ader ayat2 cinta yang boleh dibandingkan selain kasih sayang mereka..

Aku ~ antara manusia yang pernah tewas.. namun kerna kekuatan ibunda, aku bangkitkan semula.. sesekali terluka dengan cara mereka.. namun bila kupandang wajah ibuku.. lemah segala anggota badanku kembali bertenaga..

Ingat lagi takkala sedang dirawat di Hospital kira2 dua bulan yang lalu.. apabila ibunda datang.. kesihatan kian pulih.. rasenyer itulah tamparan hebat daripada insan yang bernama IBU..

Jauh dari hati kecilku~ kudoakan moga2 kalian diberikan kesihatan yang baik dan dilimpahi rahmatNya..

Mak Mertuaku yang ku panggil ' Ma'

Lagu ini amat bermakna...