Tuesday, May 26, 2009

~ Relax jap~

  • Baru sahaja sampai dari opis..hari ni selesai satu cerita.. sengaja kita offline skype.. sebabnyer nak beri tumpuan pada kerja2 yang melambai-lambai kat opis.. maafkan aku teman.. sorry la Hanna, kak zue serta hasbenku..
  • Nama ajer berteman.. pergi dan balik pung same2.. yes.. I have a driver.. hihi.. but 1 thing about our relationship.. emm kekadang tak paham jugak.. aku yang lebih mementingkan kija dari dia..
  • Nyaris hasben tak ambe hati.. seawal perkenalan dan dari kami kami bergelar suami isteri.. terkadang tak terluah..bukan tak sayang.. cumanyer aku ni suka buat muka kering ajer.. petang semalam.. boss tegur akan keasyikan aku menelaah kija2 yang dah biase tuu.. 'hasben tak marah ker balik lewat?' terkezut aku.. lantas dengan senyuman aku nyatakan bahawa hasben ok.. cumanyer kenalah cover aper2 yang patut kalo nak bagi ok.. . segan plak bila boss tegur.. Seharusnya aku kena beri pada family kan.. tapi tuu la.. kerja opis ni kalo tak siap.. tak senang duduk dibuatnyer.. geng2 kat opis dah faham kalo aku moncong.. bermakna aku sedang dilanda masalah negara.. hihi..
  • Semalam dan hari ni aku balik lewat.. kira2 jam 7.30malam..semuanyer sebab 'Budget Review Meeting' banyak beno outstandingnyer.. minggu ni jugak dah start ngan kija2 nak closing account for month end.. sakit jugak kpala memikirkannya.. dan aper lagi aku telan ajer la panadol tuu.. legalah sikit..
  • Lupa plak nak citer.. tengahari tadi kami sekapal ( geng bas sekolah without kak zue ) p dengar ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Dasuki berkenaan 'menjauhi perkara2 mungkar'kat bilik training.. kehadirang teman2 opis taklah ramai sangat kira2 50 oranglah walhal staff ader dekat2 400 orang.. tapi impak yang disampaikan oleh Ustaz tuu menyentuh perasaan aku yang ntah aper2 ni.. Insan yang kerdil dan pernah tewas akan kehidupan masa lalu.. bila beliau bercerita tentang Solat..dan pentingnya tentang niat sebenar kita di muka bumi ini..
  • Mungkin ramai diantara kita ( aku juga antara mereka.. ) sampai terleleh air liuh dok melihat akan kehebatan mereka yang berkereta besar.. berkedudukan dan sebagainya.. tapi kita seharus fikir-fikirkan akan kesederhanaan itu adalah lebih baik dari segala-galanya..aku jugak sempat beli CD yang dihebahkan olehnya akan doa2 agar dijauhi dari Sihir, gangguan serta Saka..elok didengar masa kat opis or rumah.. pantangnyer tak boleh dengar dalam keter ajer.. ( kak zue belilah! )
  • emm.. dah lewat malam ni.. masih lagi tak boleh tidur.. tapi harus mandi dolu.. satgi nak siapkan kija2 opis jap.. sikit aer lagi.. esok pagi ader lagi meeting tu..
  • Moga2 kita semua berada dalam limpahan kasihNya...Amin!
Nota kaki; Ustaz Dasuki ini adalah penceramah dari JAIS.. selalu keluar kat Radio Selangor ( radio tak glamor.. tapi aku suka) dalam slot suara mimbar jam 1.30ptg or 7.30ptg..