Wednesday, March 25, 2009

114 Surah dlm Alquran

Oklah, selalunya kita dok baca Asma Ul Husna.. memang ianya menjadi basahan bibir masa sekolah dolu2.. bila zaman blajor pun ianya satu kewajipan kalo nak mulakan sesuatu acara.. sampai ianya tebawa-bawa dlm tido..( skrg ni no projek la plak..) so as a leader I'm very proud..because I'm muslim.. but very dispoited sebab saya ni bukanlah sebaik mana pun.. namun saya akan cuba lagi..alangkah ruginya diri saya kerna tersalah langkah suatu ketika dahulu.. tapi saya tak mahu pandang ke belakang.. biarlah ianya berlalu.. masa zaman sekolah pun separuh jalan ajer sekolah agama.. then masuk plak sekolah yang biase2.. dan bila sambung blajo pun.. hanya menjadi yg biasa2 sahaja.. bila masuk zaman kija pun hanya menjadi org biase2 ajer..

Tapi bila dah berumahtangga dan masih berkerjaya~ saya menjadi sedikit insan yang luar biasa.. menguruskan keluarga dan kerjaya.. naik pening juga.. sebab kekadang yang didepan mata(a anak2) tak nampak.. hanya mengejar 'dateline' kija..anak2 pun sedikit terabai..tapi slalunya saya dan hubby menggantikannya dengan bercuti bersama-sama.. konsep balik kg dan berehat tak boleh lagi diguna pakai.. lantaran kesibukan kija.. rasenyer kena luangkan masa sedikit utk anak2.. tak dapat saya bayangkan kalo sesape yang takde anak2.. tentunya teratur hidupnya.. tapi mungkin sunyi sikit arr.. tapi mcm kita yang ada anak ni, riuh rendah dengan nada marah, suka, sedih, geram dan mcm2 lagi.. istilah ada duit tu.. dikongsi rama2..(walaupun sebenarnya tak cukup2.. bersyukurlah..)Doaku moga teman2ku juga akan perolehi zuriat yang soleh & solehah..Amin! ( teringat kat teman lama~ Latifah kerja kat TM Menara yang lebih 7thn tak dapat lagi cahayamata..tapi tetap ceria)

Kalo semalam, saya masukkan Selawat Syifa', tapi hari ni nasyid 114surah dlm Alquran.. saya ni kategori yang suka akan alunan muzik yang syahdu..( tapi bukan jiwang arr).. I'm sentimental person but still gila2..( bagi yang kenal arr ) korang dengar lah, moga2 ianya pun bleh jadi halwa telinga dikala kesuraman..Amin!

p/s ; Petang tadi dapat call dari Boss lama ( En Sabri).. sempat wish birthdaynyer yang ke 50thn.. kelihatan suaranya mcm ceria kat tempat baru.. hahaha ( cara beliau gelak)hati plak tersentuh bila dia tanya status saya di TH dan pemberian darinya ~ sehelai kain ela berwarna hijau ( dia tak tau ke yang kita suka warna biru..tapi mungkin hint2 utk ke TH walhal ianya masih samar lagi..)