Tuesday, March 24, 2009

Selawat Syifa & Badwi

Hari tu teringat- ingat ajer Selawat ni, tapi tak sempat nak cari kat internet, lantas dlm membaca citer2 semasa negara.. saya gagahi juga utk mencarinya, moga2 saya boleh cuba menghafal dan mengamalkannya..

Drama bersiri Buluh Betung di TV3 setiap hari Isnin hingga Khamis jam 4.30 petang menarik perhatian saya terutama lagu tema yang digunakan oleh penerbit drama tersebut, Selawat Syifa'. Tapi citer tu dah pun tamat dan sekarang ni digantikan dengan citer Jula Juli Julu.. saya tak sempat megikuti mana2 episodnya memandangkan saya lebih suka menonton cerita yang bercorak hujah atau pun komentar.. barangkali sebab saya tak pandai berbicara apa lagi nak buka surat khabar pun jauh sekali.. denagn cara itu, tentunya saya dapat mendengar sendiri perkataan baru & baharu serta gaya bahasa yang sesuai..tapi nasyid tetap dihati kerna suatu ketika dahulu ianya pernah menjadi memori manis buat saya.. ~ so sweet.. manakan mungkin sejarah itu berulang..

Bukan lah suatu perkara yang pelik menjadikan selawat atau nasyid sebagai lagu tema sesuatu drama, tetapi penerimaan masyarakat pada masa kini dan juga kesannya kepada masyarakat penonton khususnya.

Oklah.. sampai disini sahaja.. terasa nak basuh kain jap.. malas arr layan citer TV hari ni, sebabnya kelihatan citer2 POLITIK yg ntak ape2.. sedang berlakon dikaca TV.. nak pancing undilah tuu..

Assalamualaikum...