Saturday, March 28, 2009

Kesabaran diuji

Perjalanan hari ini.. sepatutnya pagi ini saya ke pejabat kerana ada tugasan yang belum diselesaikan. Namun disebabkan dah sepakat utk pergi ke 'sport days' hafiz.. so saya tangguhkan ke tengahari. Majlis tersebut di stadium terbuka UKM Bangi.
Dlm masa keasyikan utk menyiapkan diri dan keluarga utk ke sana, saya membuka beg sekolah Hafiz. Semalam, ada saya letakkan borang pengesahan kedatangan kami seisi keluarga utk ke sana beserta wang RM 20. Oleh kerana hari2 sebelum itu, kami dapati ada sedikit ' miss communication' antara kami dan cikgunya, kami ada pesan beberapa kali pada guru tersebut utk mengambil borang dan wang tersebut.. tapi pagi ni saya 'check again' then dapati ianya masih lagi berada di dlm beg tersebut.. lantas trus saya tunjukkan kpd hubby.. kami berdua mulai rase 'something wrong some where'.. kenape cikgi ni tak buka beg Hafiz.. rasenye dah britau.. lagi sekali hati kami berdua berdebar-debar lantaran anak jiran sebelah yang sekelas dgn Hafiz memakai pakaian sukan yang baru.. emm.. tak bleh jadi ni.. so hubby meminta supaya saya menghubungi gurunya tu..
Saya trus mendail.. Salam Cikgu.. knape wang dan borang tidak di ambil semalam? Saya ada maklumkan pada cikgu bertugas masa hantar Hafiz kat pagar semalam?.. lantas Pn Zahriah menjawab.. oh! hafiz tak bawa beg arr.. dia slalu tak bawa beg.. buku komunikasi pun tak bawa.. Jantung saya ni dah berdebar- debar.. geram pun ada.. ader ke dia kata Hafiz tak bawa beg..kami berdua yang hantar.. sah- sah dia tak tau aper yg staff dia buat.. so saya maklumkan yg saya ada inform kat budak tu ( dah geram ni.. ) tak kat tak nengok.. lagi satu yuran utk bulan pun dah saya bayar.. kat Tadika tu ada masalah ker? Sebenarnya kami dah takde hati nak datang, apa lagi bila nak duit cepat ajer hantar reminder walhal kat situ dah pun tertera yang kami bayar.. saya jawab selamba sebab hati dah mula kecewa.. saya tau yang Hafiz ni ada masalah komunikasi.. dia tak macam kanak2 lain yang petah bercakap.. masih lagi pelat..dan agak agresif.. tapi sebenarnya Hafiz ni agak seni orangnya.. cuba ajer diberi permainan Lego.. trus dia buat 'design' seperti robot, rumah dan binaan bangunan yg berwarna-warni..
Kawanku Si Fiza pernah cakap.. masa dia blajo kat UK, budak semacam Hafiz adalah kretif.. memang agak lambat utk blajo.. setiap budak ada kelebihannya.. asahkan sahaja minatnya. Hati ibubapa mana yang tak sedih.. jika terang2 dipinggirkan anaknya.. tapi kami di rumah sememangnya berusaha ke arah itu.. Kami harus bersabar melayan karenah Hafiz, tapi kami mulai sangsi dgn pendidikan yg ditawarkan di tadika tersebut.
Masa sukan tadi pun Hafiz dipinggirkan .. dari 8 acara hanya 2 sahaja acara yg Hafiz main.. tuu pun masa acara dah masuk ke 5, kami semacam tak sedap hati.. kerna Hafiz baru main 1 acara sedangkan teman2 yg lain dah pun 5 acara..kami balik awal.. hubby dan Hafiz semacam bosan dgn 'sport days' tu.. begitu juga dengan saya..pada mulanya saya pujuk Hubby, tapi dia dah moncong.. so rasenyer kena ikut ajer ( masa tak sesuai utk pujuk la.. )
Pelik betul dunia tadika ni.. adakah saya yg beria- ia sangat atau mungkin Hafiz dah dipinggirkan sejak setahun yang lalu.. tampaknya kena buat plan B.. agar Hafiz tidak seperti yang disangkakan..Nak jugak tanya kat Cikgu Fadlina ( kawannyaer hubby ).. aper petua utk anak saya ni..
Jam dah nak dekat 12 tgh malam.. seharusnya saya p beradu.. Seperti biasa sblm tidur.. kena pakai bedak sejuk cap Opahku.. sebab bintik2 dah naik..( tension la tuu..)
Maafkan saya jika ada penulisan saya mahupun kata2 yang saya lontarkan pada kalian menguris hati...Semoga Hati Kita Teguh Dgn RahmatNya, Amin!
p/s~Hari ni jugak hubby ader cuba mengeluarkan wang di CIMB Bangi ( berdepan dgn PKNS), ksian dia~ nak kluar RM 800 tapi yg kluar kat mesin tu hanya RM 250.. bengang betoi dia..duit itu adalah ansuran keter.. tapi dah call bank.. bank cakap within 14 days..lagi bertambah tak best hari ni.. itu jugak antara sebab saya tak bleh nak p kija..abish la kita.. kija makin belambak.. next week datelinenyer..